Rehabilitacja psów Opole Weterynarz Opole Zawada

Rehabilitacja psów i kotów

Urazy ortopedyczne lub poważne operacje u zwierząt wiążą się z długim i często bolesnym procesem leczenia. Przywrócenie sprawności jest jednym z jego elementów, szczególnie ważnym w przypadku zwierząt domowych, dla których ruch jest niezbędny dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Aby skrócić okres rekonwalescencji i zmniejszyć związany z tym dyskomfort, wykorzystuje się możliwości rehabilitacji zwierząt – zoofizjoterapii.

Rehabilitacja zwierząt (zoofizjoterapia) jest jedną z dziedzin medycyny weterynaryjnej. Obejmuje ona szereg zabiegów mających na celu przywrócenie ruchomości układu mięśniowo-szkieletowego oraz poprawę komfortu pacjenta.

Głównymi wskazaniami do stosowania rehabilitacji u zwierząt są: choroby układu mięśniowo-szkieletowego, choroba zwyrodnieniowa stawów, urazy więzadeł i ścięgien, choroby neurologiczne, choroby układu oddechowego, stany pooperacyjne, otyłość.

Do podstawowych zasad rehabilitacji zwierząt należą: bezpieczeństwo, skuteczność, indywidualizacja.

Głównymi celami fizjoterapii są: łagodzenie bólu, zmniejszenie obrzęku, poprawa krążenia, poprawa zakresu ruchu, wzmocnienie mięśni, poprawa koordynacji i równowagi, poprawa propriocepcji, poprawa jakości życia.

Do głównych zalet fizjoterapii należą: nie inwazyjność, brak skutków ubocznych, możliwość łączenia z innymi metodami leczenia.

Zoofizjoterapia staje się coraz bardziej popularna ze względu na swoją skuteczność. Pozwala skrócić czas rehabilitacji i zmniejszyć dyskomfort zwierzęcia. Wykorzystanie technik fizjoterapii w rehabilitacji zwierząt jest stosunkowo nową, ale szybko rozwijającą się dziedziną.

Zoofizjoterapia może być stosowana jako uzupełnienie tradycyjnych metod leczenia lub jako samodzielne leczenie. Wybór metody i intensywności leczenia zależy od stanu zwierzęcia i rodzaju urazu.

Głównym celem zoofizjoterapii jest zmniejszenie bólu, stanu zapalnego i obrzęku, a także poprawa zakresu ruchu i siły mięśniowej. W przypadku chorób zwyrodnieniowych stawów celem jest spowolnienie postępu choroby i poprawa jakości życia zwierzęcia.

Jedną z najczęściej stosowanych metod rehabilitacji zwierząt jest hydroterapia. Można ją stosować w przypadku różnych chorób i urazów.

Do głównych zalet hydroterapii należą: ćwiczenia bez dźwigania ciężaru ciała, zmniejszenie bólu i stanu zapalnego, poprawa zakresu ruchu, wzmocnienie mięśni, poprawa krążenia, wspieranie gojenia.

Hydroterapia może być stosowana w formie: pływania, bieżni wodnej, terapii wannowej, terapii wirowej.

Jeśli szukasz sposobu na poprawę siły, wytrzymałości mięśniowej i ogólnego zdrowia sercowo-naczyniowego Twojego psa, ćwiczenia na bieżni wodnej są świetną opcją. Jeśli Twój pies był ranny, przeszedł operację lub jest otyły, ćwiczenia na bieżni wodnej mogą być zalecane przez lekarza weterynarii.

Ćwiczenia na bieżni wodnej to forma rehabilitacji i treningu, która może pomóc zwiększyć sprawność fizyczną Twojego pupila. Bieżnia wodna to jedno z najnowocześniejszych urządzeń o szerokim zastosowaniu w rehabilitacji zwierząt. Głównym celem hydroterapii jest zmniejszenie bólu, odbudowa masy mięśniowej, poprawa lub przywrócenie ruchomości stawów oraz reedukacja prawidłowego chodu.

Istnieje wiele korzyści z ćwiczeń na bieżni wodnej dla psów. Ponieważ jest to mało inwazyjna forma ćwiczeń, są one idealne dla psów, które są otyłe lub mają problemy ze stawami. Woda podtrzymuje ciężar ciała psa, co odciąża jego stawy. Ruch bieżni może również pomóc zwiększyć zakres ruchu Twojego psa.

Ćwiczenia na bieżni wodnej to także świetny sposób na poprawę układu sercowo-naczyniowego Twojego psa. Opór wody pomaga wzmocnić serce i płuca Twojego psa.

Jeśli Twój pies wraca do zdrowia po urazie lub operacji, ćwiczenia na bieżni wodnej mogą być świetnym sposobem, aby pomóc mu odzyskać siłę i mobilność. Ćwiczenia mogą pomóc w reedukacji mięśni i stawów Twojego psa, tak aby poruszały się one prawidłowo. Może to pomóc w zapobieganiu dalszym urazom.

Jeśli szukasz sposobu, aby pomóc swojemu psu odzyskać siły, poprawić jego układ krążenia i zapobiec dalszym urazom, ćwiczenia na bieżni wodnej mogą być idealnym rozwiązaniem.

Nocna pomoc weterynaryjna

Codziennie od 2300 do 500

Po przyjeździe zadzwoń domofonem
i poczekaj na lekarza

Na podstawie 92 opinii.
Eulalia Zlotnicka
22/08/2022
Zweryfikowana
Najlepsze doświadczenia w gabinecie AquaVet. Polecam.
Julia Em.
10/08/2022
Zweryfikowana
Super pomoc nawet w środku nocy, polecam :)
Jolanta Wójcik
05/08/2022
Daria J.
04/08/2022
Zweryfikowana
Moje psiaki zostały W KOŃCU poprawnie zdiagnozowane i przede wszystkim wyleczone! Pełen profesjonalizm i indywidualne podejście do pacjenta. Pani Maja zwraca uwagę nie tylko na problem, z którym się akurat zgłosiło, ale także na inne aspekty zdrowotne. Dzięki temu dowiedziałam się, że rehabilitacja u Pani Kasi znacznie poprawi komfort życia mojego psa i wcale nie ,,musi z tym żyć i sobie radzić,,. BARDZO POLECAM!
klaudiusz tischbierek
02/08/2022
Karolina
31/07/2022